Her skulle jeg have skrevet begejstret om mit nye Sony A7ii, men det må desværre vente lidt endnu.
Mandag blev mit kamera ellers skibbet afsted fra London, ekspres mod København. Det engelske firma havde lovet mig, at den ville være mig i hænde hurtigst muligt, da jeg skulle bruge det torsdag aften. Mandag eftermiddag modtog jeg en sms fra DHL Express om at min pakke kunne leveres i dagtimerne næste dag. Såfremt jeg ikke var hjemme, kunne jeg vælge at få den leveret til en SwipBox. Fint, tænker jeg, så kan jeg hente den på vej fra arbejdet tirsdag fra den lokale pakkeboks. Men her swipser det åbenbart for DHL, for tirsdag aften har jeg endnu ikke modtaget nogen sms om at min ekspres-pakke er til afhentning i boksen. Onsdag ringer jeg derfor til DHL, og får at vide, at da der ikke var plads i SwipBoxen, havde chaufføren måtte tage pakken med igen. Ikke noget med at kontakte mig på email eller telefon, da pakken ikke kunne leveres. Ikke noget med at give mig andre muligheder for levering. Heldigvis ville min pakke blive leveret til SwipBox senere på dagen, og jeg skulle bare vente på en sms. Det samme forløb gentager sig, og torsdag må jeg igen ringe til DHL’s kundeservice, der nu kan forsikre mig, at “i dag er der plads i boksen”.
Torsdag eftermiddag ringer jeg til DHL igen, da jeg fortsat ikke har fået en afhentnings-sms, og gæt engang…
Jeg skulle som nævnt have brugt indholdet af min eksprespakke torsdag aften. I dag, fredag, sidder jeg stadig og venter på at DHL finder plads i Swipboksen i Mimersgade, for jeg kan hverken ombestemme mig, og få pakken leveret på hjemmeadressen, eller få DHL til at aflevere den i en anden ledig boks et andet sted i byen.
Hvis DHL Express eller andre skulle være i tvivl om, hvad det engelske ord “Express” i deres firmanavn betyder, så kommer der her en oversættelse på dansk:
Ekspres; meget hurtigt; hurtigere end sædvanligt.
● post.; meget hurtigt og med udlevering til modtageren tidligt den følgende hverdag efter indleveringen • om særlig forsendelse af breve m.m.;
0 Kommentarer